lördag 12 oktober 2013

Sovrum på tapeten

Nu har det gått två månader sen senaste uppdatering här på bloggen. Med andra ord verkar det som om jag håller på att sluta blogga. I teorin har jag ändå inte kunnat sluta helt ännu, så därför kommer det ett inlägg igen. Varje gång jag gör ett inlägg tänker jag att nästa gång blir det inte lika långt uppehåll, men likväl lyckas jag inte leva upp till mina funderingar. Det finns så mycket annat som tar tid och jag märker hur bloggandet och bloggläsandet mer och mer hamnar i skymundan. Dock kan jag inte tänka mig att helt lägga av ännu, i teorin, så vi fortsätter tillsvidare. Och på samma gång som jag filosoferar över bloggandets vara eller inte vara så kan jag passa på att tacka för alla fina kommentarer till senaste inlägg.

På byggfronten har vi sökt oss upp i andra våningen där vi bland annat håller på med att färdigställa sovrummet. Golvet, som kommer från ett hus i Malax, var i rätt så dåligt skick och det gick åt en hel del Rubinol att fylla gropar och hack med. Ett gammalt golv behöver ju naturligtvis inte vara perfekt, men de värsta skavankerna kan gärna rättas till. Golvet målades med Ottossons linoljefärg i Kromoxidgrön utblandat med Vit Titan Zink. ( Golvet skall ännu få en sista slutstrykning med färg.)

På de flesta väggarna har vi satt gipsskivor, vilket vi nog ångrat, men den ena väggen täckte vi med råspont. För att kunna tapetsera också den väggen har vi idag spännpapprat den. Det var lite spännande eftersom vi inte har erfarenhet av det från tidigare, men så här långt ser resultatet rätt så okej ut. Sen får vi se hur det blir när det har torkat.


Nu återstår att tapetsera klart resten av rummet. Tapeten är ur Colefax & Fowlers sortiment och heter Messina Aqua, den beställde jag via Wargendahl i Nykarleby, där jag för övrigt fick mycket bra betjäning.





































Vi ser fram emot att så småningom få flytta in i vårt riktiga sovrum. Det har blivit drygt två år i ett tillfälligt sovrum, så det ska bli riktigt skönt att få ta i bruk det tänkta sovrummet med tillhörande klädgarderob.

12 kommentarer:

Lundagård sa...

Ååh så härligt det blir! Man kan nog inte annat än sova gott i det där rummet!

Anonym sa...

Snyggt!!
Kanske du träffade på min syster då, hon jobbar på wargendahls :)

finnkids sa...

Så fint rum! Ni kommer nog att sova gott i så fint rum! Tapeten gillar jag! :-)

Ingelill sa...

Fin fint! Hadd rikti dryyft et ti sii rummet i hälje, men det blev nog inte av. Måste sticka mej in en annan gång:)

Mamsell Lufolk sa...

Ja, vi ska tro att vi sover skönt bland fjärilarna. :)

Gammelgård: Nej, henne träffade jag nog int. Handlade med en kaar och såg int till något fruntimmer. :) Trevligt ställe!

Ingelill: Ja, he e no ba ti koma tå i passar.

Lantliga drömmar sa...

Fint fint! För mig gör det inget att det dröjer mellan inläggen, jag kikar in ändå och njuter av allt vackert du visat tidigare! :) Hoppas du fortsätter länge, länge än! :)

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har och vackert hus! Hoppas du fortsätter men det ska ju vara rätt för dig. Kan verkligen relatera till vad du känner då jag själv precis haft ett långt upperhåll som jag trodde var ett avslut.

Designe sa...

Vilken fantastisk blogg du har! Såå vackert hus! Er kommer jag att följa! Har länkat så jag ska hitta hit! :)

Anonym sa...

Grattis till barnbesked. Skriv gärna på bloggen åt vi som inte har facebook.

Mamsell Lufolk sa...

Tack! Jag kommer att skapa en skild blogg för adoptionsresan, men visst kunde jag försöka få ihop ett inlägg hit också. Har velat mellan att helt lägga av, men vi får se hur det blir.

Hrólfur S. sa...

underbart fint blogg och hus!

Designe sa...

Vilken underbar tapet och till den färgen på golvet och den gamla dörren! Underbart! Man blir lycklig!:)