fredag 5 juni 2009

Finito

Mitt drömår på Kronoby folkhögskola har nått sitt slut. Underbart har det varit och sorgligt att inte få åka dit mera, men kanske jag får möjlighet att återvända nån gång senare i livet när pengarna börjat samlas på hög. ;-) Sista lasten med restaurerade projekt skall jag försöka presentera för er här.
-----------
1. Ett torpbord från mitten av 1800-talet. Trodde själv att det var ett pottskåp, men läraren sade att skåpet/bordet använts som matbord i ett torp. Lär vara rätt sällsynt modell så därav den försiktiga restaureringen. Fräschade bara upp det lite.
2. Två nästan likadana stolar. Den ena räddade jag från Ekorosk i sista stund och den andra fanns på Lufolk, i vedformat.

Jag påbörjade även ett klockskåp/byrå, men det hann jag inte få färdigt. Hade nog tänkt visa det oxå men jag får göra det en annan gång. Datorn är inte så samarbetsvillig nu just.
Till dess: Ha det så bra!

6 kommentarer:

Marika sa...

Ja man får ju hoppas att de inte haft pottan inne i matbodet.. ;)

Anonym sa...

vilka fina möbler!:) Hur får du tag i alla fina möbler? Är det arvegods?

Lantliga drömmar sa...

Nä huhhu va folk e mjölo som slengä såde grann stolar! :-o

Det var som några personer här i byn... De hade en gammal utdragbar barnsäng stående länge utomhus, jag ville så gärna ha den, men gubben tyckte att "du behöver ju säkert en barnsäng...!", så jag frågade aldrig... Nu har de slängt den, måste nog ta mig en tur till ekorosk tror jag för att kolla om den är kvar... ;-)

Ja du, du har säkert haft en lärorikt och minnesvärt år! Lärt dig massor, och fixat till såå många vackra möbler!

Mamsell Lufolk sa...

Anonym: Vi är så lyckligt lottade att möblerna ingick i köpet av vår tomt.

sabina sa...

Du har verkligen fått tag i underbara möbler! Ett sånt där bord/skåp har mina föräldrar också, fast det har en almiakruta på skåpdörren. Har ofta undrat vad det är riktigt men nu vet jag! :)

sabina sa...

almiakruta = salmiakruta