tisdag 2 mars 2010

Arbetsskeden



Det finns både roliga och mindre roliga skeden i ett byggprojekt. För en vecka sen tyckte jag att målandet kändes lite väl enformigt, men nu ser jag fram emot att få börja måla igen. Fönsterbågarna är färdigt målade och nu försöker jag tvätta den värsta smutsen från de gamla, dammiga glasrutorna vi ska använda. Inte det mest praktiska görat i ett iskallt fähus utan vatten. Om jag säger att jag först måste använda sopborsten så kanske ni kan ana er till hur smutsiga de är. Sen gäller det att få dem transporterade hela till inglasningen också.
Med andra ord ser jag nu väldigt ljust på målandet av fönsterkarmarna som blir följande etapp.

3 kommentarer:

finnkids sa...

Det ser fint när du målat fönsterbågarna! Syns ju säkert skillnad när du tvättat fönstren trots att du måste stå i en kylig ladugård. Det är roligt att se vad ni håller på med på bygget, förhoppningsvis är snön borta när vi ser ert bygge igen... Nu verkar det ju långt borta med våren när snön vräker ner nästan varje dag...

Lantliga drömmar sa...

Fönsterbågarna ser jättefina ut! Du/ni är otroligt duktiga, och det kommer att bli så bra, så äkta och ordentligt! :)

Lundagård sa...

Härligt... en hel del arbete minsann! :-) men alltid roligt att njuta av resultatet sen. Skulle inte skada med lite mindre snö nu och mer värme då det gäller byggfronten!