måndag 13 februari 2012

Detaljer

Elkontakter. Strömbrytarna och vägguttagen är gjorda i svart backelit och är beställda från Manufactum i Tyskland.
Sovrumslampa. Lampan kommer från 1930-talet och är inköpt på Juthbacka-marknaden i somras.
Kökslampa. Lampan kommer från Sunds Trädgård.
Kökskran. Kranen är beställd via e-bay och har rest allt från Kina.

Grytunderlägg. Både underlägget och hjärtkroken är gåvor. Grytunderlägget har jag fått av Aja på Lundagård och den egenhändigt gjorda kroken har jag fått i present av kära syster Ingela.
Regina-klockorna kommer från gamla huset. Klockan till höger fungerar bra, men är inte i användning. Jag begriper inte hur någon kan sova med en sådan i samma rum, den tickar så fruktansvärt högljutt.

5 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Vackra detaljer, och är det inte oftast så att det är detaljerna som gör det! Ni har lyckats super med att få till ert hem! :)

(vad gäller klockorna, så sov jag med en liknande bredvid mig ända tills jag blev gravid. Då flippade hjärnan totalt, och klockan slängdes ut ur sovrummet, och sen har den inte kommit in igen! :D Gräsliga oljud!)

Ingelill sa...

Härligt! Mera sådant, du har ju en massa "godbitar":)

finnkids sa...

Underbar sovrumslampa och coola väckarklockor! Jag tror man ska ha dem som prydnad bara och nån snällare signal att vakna till..... Tänkte ringa på skype idag men jag slocknade en stund och sen fick jag oväntat besök. Ni kanske ställer till kalas, eller?

klipposfia sa...

det är just detaljerna som är så vackra! och här valde vi bort det mesta, blev så kniido:) Lampor är svåra tycker jag...har lite ångest över vårt stora tak som kräver många lampor, hur vi ska få ihop det...men det får ha sin tid...roligt att se alternativ hos andra! tack!

Anonym sa...

Jösses vad roligt att hitta hit. Så mycket fint. Härliga detaljer.
Ha en riktigt skön kväll
AC