lördag 6 december 2008

Lufolk och självständighet

Man kan ju inte precis påstå att det haglar inlägg här på min blogg, men som så många andra har jag haft fullt upp. Har knappt hunnit sitta vid datorn alls den senaste tiden. Men idag när vi har ledigt för att fira vår självständighet ska jag ta mig tid att sätta in lite uppdaterande bilder från Lufolk.
Före och efter. Känns faktiskt som om man vore en skövlare av allra värsta sort. Men ibland finns det inga andra alternativ. Tröstar oss med att vi i alla fall har försökt spara det mesta...



Passade oxå på att ta en del andra vinterbilder idag.





Rimfrost och snö, finns det något vackrare?
Skulle i så fall vara ett par mäktiga träd... Gillar gamla träd, de står så resliga och respektingivande och vittnar om gångna tider. Särskilt en dag som denna vandrar tankarna tillbaka i tiden. Tänk att vi får vara ett självständigt land, med all den frihet detta innebär. Blir så fosterländsk dessa dagar, när man påminns om de sämre tiderna vårt land genomlevt.

******************************************************
Vårt land, vårt land, vårt fosterland,
Ljud högt, o dyra ord!
Ej lyfts en höjd mot himlens rand,
Ej sänks en dal, ej sköljs en strand,
Mer älskad än vår bygd i nord,
Än våra fäders jord.
****************************************************************

5 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Vilka härliga vinterbilder du visar!
Ja, vi får nog vara tacksamma för allt våra förfäder gjort, för att vi får leva i ett självständigt land!

Maria sa...

Hejsan svejsan.....maila mej på inredningstankar@gmail.com så bjuder jag in dej till min blogg.....om du vill förståss *SMILE*

Vackra bilder!

Anonym sa...

Hej! Jag har nominerat dig i min blogg! :-)

sabina sa...

Vad vackert huset som stod på er tomt är/var!!

Härliga vinterbilder! Jag är likadan, jag är som mest finländsk när det är självständighetsdagen och när lejonen spelar mot tre kronor i ishockey! Heja Finland!!

Maria sa...

Du håcksade väl att vi har Julfest hos oss på Torsdag....kom gärna om du har passligt :O)