måndag 3 december 2012

Lite resultat



Här kommer lite resultat-bilder från min blygsamma början av mitt måla-lister-projekt. Mitt blivande hobbyrum har fått färg på listerna och nu är toaletten i tur. Det går inte så snabbt framåt eftersom det ska till tre strykningar innan det är klart, men nu är jag i alla fall igång.
 Jag gillar verkligen att använda linoljefärg (köpt här), men det lilla negativa är att färgen tar god tid på sig att torka. I en värld där allt ska vara klart på momangen, eller helst igår, är det ändå hälsosamt att låta saker ta tid. Lite motvikt behövs i denna hektiska tid, särskilt nu inför julen när folk nästan jäktar sig sjuka för att få allt tipp topp i hemmet. Jag struntar i jul-baket och jul-städningen och målar lister istället. Julen kommer ju hursomhelst.

Skön adventstid till er!

Ps. Väggarna är ljusbeiga (vetegrå+lite vitt) i verkligheten, inte gula, som bilden försöker berätta.

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Hur snyggt som helst! :) Jag borde verkligen måla vårt skåp ett tredje varv, det är 1 år sedan sist, så kanske färgen hunnit torka tillräckligt nu...? ;)