lördag 11 oktober 2008

Efterlängtade lediga lördag!

Efter en intensiv vecka så har den kommit och gått, min efterlängtade lediga lördag. Med mitt jobb har jag inte alltför många lediga lördagar, högst 1 /mån, så de känns väldigt dyrbara. I nuläget betyder en ledig lördag detsamma som en heldags jobb på tomten tillsammans med maken, och detta ser jag fram mot flera veckor på förhand. Kvällarna är så korta numera så man hinner knappt plocka fram kofoten förrän man får sluta för kvällen. Men idag har vi i alla fall fått riva tillsammans, även om vädret var långt i från det bästa. Tacka vet jag regnkläder! Bara harmt att de blir mindre täta för varje gång man använder dem, spikar, spikar överallt...

Timmerhögen växer i takt med att huset krymper


I Krombi har jag nu påbörjat ett nytt objekt som förhoppningsvis inte ska kräva så många timmar i anspråk, en liten stol. Pulpeten fick komma hem med mig i tisdags men tyvärr får jag väl ställa den i förrådet tillsvidare. Den får endast plats i vardagsrummet här och där känns den lite malplacerad så nu får den väl stå i förrådet tills vi flyttar in i hemmet med stort H. Den blev vitmålad och sen slipad för att se nött ut och sist patinerad för att ge ett gamlare mera slitet utseende. Jag försökte fota men med min urdåliga kamera lyckades jag inte få en rättvis bild av den, den såg ungefär likadan ut som när den var grundmålad, så jag sätter inte in flera bilder av den nu. Istället kan jag visa före-bilden på mitt nya objekt:

Jag skulle så gärna ge er några fina mysiga inredningsbilder men för det första har jag ingen fin inredning att fota och även om jag hade det, så kan jag inte ta några närbilder inomhus som ser ut för ngt. Högst på drömlistan (efter allt annat som är högst) är en ny kamera, men det får jag nog bara drömma om. Blir nog ingen halvsatsning nästa gång, och tills jag är beredd att göra en helsatsning så nöjer jag mig med otydliga bilder. Felet kan ju omöjligtvis bero på kamerachauffören?! ;-)

HA DET GOTT I HÖSTMÖRKRET!!

4 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Oj va ni e dåoli! Jag blir så sur när det regnar, trivs inte alls! Förra lördan var vi vid bygget och skulle panela utsidan... jag sågade kanske 12 bräden, och gubben spikade fast 5, sen for vi hem... :-)

Pulpeten låter som om den blev jättefin! Och den lilla stolen kommer att bli så söt! .-)

Anonym sa...

Hejsan!
Så roligt att du vill komma på träffen!!
Välkommen!
PS. Va underbar den blå stolen är..

sabina sa...

Äntligen har jag också hittat hit! Vilken söt stol!! Skåpet gillar jag också... :) Så där velande med målandet är jag också, det är ju inte så bra att ångra sig när man målat = supermycket jobb!! Sen minskar ju värdet på möbeln rejält också... Du kommer säkert på nåt bra!

Vackrare vardag sa...

Hej!
NU har jag också hittat hit. Och läst igenom:) Det var kul att träffas igår! Blir lite avis på dina vardagar;) Skulle också någon gång vilja gå där på folkhögskolan... Kanske någon dag...

Och er tomt ser underbart vacker ut! Vilka härliga hus ni "huserar" över!