fredag 21 november 2008

Julpynt

Nu har även jag börjat tänka på julen. Personalen på jobbet hade julmys&shopping kväll tidigare i veckan och då vaknade julkänslorna för första gången i år. Nu när det även ser lite vintrigt ut utomhus får man t.o.m. lust att lyssna till julmusik. Jag hade inte tänkt köpa något julpynt i år men lite ett och annat drog jag hem från julmyskvällen iaf.

Julservetter behöver man ju alltid och visst ser det lite trevligare ut med ngt att hänga på ytterdörren. Julgranspynt är ju oxå livsnödvändigt även om det blir svårt att hitta något ledigt hörn för en julgran i år. Möbelparken har liksom vuxit till sig det senaste året. Men julgran ska jag ha, så det så!

En glaskupa har man väl alltid användning för, så även den fick följa med hem. Om ingen annan användning hittas för den kan man ju alltid stänga ute flugorna från bullafatet. Flugsäsongen är visst över för i år, men en och annan fluga kanske ändå tittar fram under vintern och hur klarar man sig då utan glaskupa?

Ha det så mysigt i novembermörkret!

4 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Åh, jag blev alldeles förälskad i glaskupan när jag såg den igår, fick våldsamt ha-begär, och tänkte på att att du får säkert härliga rabatter på saker när du jobbar där! Inte illa med personalrabatt, men kanske det kan bli dyrt i längden...! ;-)

Javisst får man julstämning nu! Det är härligt ute! :-)

Ha en skön helg!

sabina sa...

Vilka härliga saker du fick med dig hem! Du har faktiskt ett jobb som jag drömde om när jag var yngre. Den sortens jobb har varit mitt livs bästa sommarjobb! Det var så roligt att åka till jobbet den sommaren (fast alla andra typ låg på stranden!).. :)

Vad roligt att du är nöjd! Då är jag också nöjd! Var lite rädd att du skulle tycka de var lite för stora..

Anonym sa...

Halloj,
har ledig plats i bilen tur-retur till terjärv ikväll. Så om du vill sitta på så hör av dig.
Tänkte starta från oss ca kl 17.15...
/ruffa :)

Vackrare vardag sa...

Ser otroligt mysigt ut! Vilka vackra bilder!