måndag 10 november 2008

Resultat

Idag fick en till möbel flytta till Bennäs. Min före detta gråa stol som jag visat i ett tidigare inlägg har nu fått ny look och är således redo att flytta in hos oss. Jag har vid sidan om stolen jobbat med en uppsättning pardörrar som även de snart är klara, så därav orsaken till att det dröjt så länge med stolen. Jag hade först planerat att lämna den helt träfärgad, men eftersom målet satt så hårt fast i alla gropar och revor så blev det att dra ett tunt lager linoljefärg på och sedan torka bort det mesta av färgen igen med en liten bit superlån (egendomlig stavning), för att täcka över de gråa groparna. Sist behandlade jag den med bivax. Resultatet ser ni här:

Jag blev själv väldigt nöjd med resultatet, men på fotot ser den inte lika fin ut. Tänk inte i banor som körsbär, furu el. lack över huvudtaget, för då har ni fått helt fel bild av den. :-D

När jag nu är inne på restaureringstemat kan jag lika gärna visa pulpeten igen eftersom det kommit önskemål om bilder av slutresultatet.


Imorgon blir det igen en skön Krombidag och då fortsätter jobbet med pardörrarna. Ni skulle bara veta vad jag njuter av dessa Krombidagar. Helt obeskrivligt avslappnande...

Ha en trevlig arbetsvecka!

6 kommentarer:

Maria sa...

De där krombidagarna låter som nåt för mej...jag kanske sätter mej på spåret och kommer dit och dreglar över pardörrarna (är på jakt efter såna men vet inte hur man ska få tag på dem)

Stolen blev ju fin och söta kläder som pryder den :O)

sabina sa...

Vad du är duktig som orkar slipa sååå noga!! Är lite mer "det får gå-typen" jag... :)

Lantliga drömmar sa...

Så fint det blivit allt du gjort! Kommer pardörrarna sitta inne eller på utsidan av huset sedan? Vill absolut se bild på dem sen nångång! :-)

De söta kläderna passar jättebra på stolen! :-)

Maria sa...

Har funderat på efterlysningen men inte kommit till skott....kanske nästa tisdag ;-)

Lantliga drömmar sa...

Hade nästan det på känn också, att de skulle mellan hallen och vardagsrummet. Kanske du har sagt det förr? Mitt minne är inte det bästa... :-)
Hur som helst blir det säkert jättebra, och jag ser så fram emot att få komma på en kaffekopp när allt är klart! ;-)

Kamomilla sa...

Hej!
Tack för din roliga hälsning hos mig! Jag skrattade gott. :)
Ha en skön helg, trots vädret och trots att vi lever mitt i den värsta av årets alla dagar...