torsdag 22 januari 2009

Gott & Blandat

Skall börja med att fresta er med lite bullabilder... :-) Nybakta bullalängder med hallonsylt+vaniljkräm får stå för rubriken Gott.


Sen kommer blandat...

Skåpet har nu bott en månad med oss redan, även om det inte har fått ngn värdig plats här i vår lilla lya. Som jag tidigare nämnt så blidde det inget målarbete, det var så gott som förbjudet, så tills vidare får det vara rödbrunt. Kanske jag vänjer mig, även om jag inte alls gillar färgen nu...
Dörrarna saknade glas, men ett gammalt fönster fick komma i ny användning. Så tunnt och skört så man vågar knappt titta på det, men vackert,vackert...

Även om jag gillar ljusa färger skulle jag inte kunna tänka mig att måla insidan av skåpet. Det mörknade träet är så charmigt!

Sist, men icke minst, min orkidé som orkat öppna ett blom i denna mörka tid...

Ha det gott!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hellou! A ja smittade me bakassjuko? :) Snygga bilder!!

Lantliga drömmar sa...

Mums så gott det ser ut!
Och skåpet är så charmigt! Du kan skicka det till mig sen när du tröttnat på det ;)

Anonym sa...

Ser gott ut!
Och skåpet är jättehärligt!!!

sabina sa...

Får man ta en skiva? ;)

Skåpet är så fint! Gammalt glas har nåt speciellt.

Maria sa...

Vilket charmigt skåp, du är fixig du som renoverar sånt :O) Själv tar jag ju alltid den enklaste vägen, MÅLAR-KLART ;o)

Anonym sa...

Hej!
Tack för din snälla kommentar!:)
En lantlivprenumeration kostar väl ca 70-80 euro, minns int riktigt...

En vit vardag sa...

Var har du hittat ett så vackert skåp? Verkligen helt underbar den mörka färgen inuti! Speciellt med glasen upptill.