måndag 5 januari 2009

Känner ni doften?

Har varit duktig och bakat bröd ikväll och i samma hast passade jag på att baka en chokladkaka också. De senaste gångerna jag har bakat bröd har det inte lyckats riktigt bra eftersom jag försökt vara för hälsosam och använda så lite vetemjöl som möjligt. Idag bestämde jag mig för att använda så mycket vetemjöl som behövs för att degen ska hålla ihop utan att ta några risker. Istället blandade jag dit mycket solros-, sesam- och linfrön för att känna mig åtminstone lite hälsosam. Naturligtvis använde jag råg- och kornmjöl oxå, men i lite mindre mängder än tidigare.

Så nu har jag köksbänken full med nygräddat bröd som väntar på att få landa i frysen för kommande behov. Plus en choklad-knäck-kaka som även den får vänta i frysen på eventuella gäster(och gubben som smygäter däremellan :-) )

Ha det gott!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här är en annan dagsfärsk brödbakare som är inne o kikar på dina fina bilder.. ;-)

Lundagård sa...

Vilka härliga bröd du bakat! De skulle man gärna äta och fylla frysen med, gott nytt år!

matilda sa...

mmm, kan nästan känna hur gott det doftar :)

sabina sa...

Mums!

Vackrare vardag sa...

Mmmm så gott det ser ut!

Anonym sa...

Borda knyck idi recepti på odi kako, D. åt ju endast två å en halv beta ååv e sist vi var tiid.. ;) Men ingen panik, ska int iis frest a fö myki dömhe närmast vikona! :-)