tisdag 9 september 2008

Inredningsröra

Har funderat på att lägga in lite bilder från vårt nuvarande hem, men har inte ännu hittat ett enda hörn som skulle vara värdigt att få synas på bloggen. Speciellt inte sen jag skrivit om mig att jag gillar inredning, för det finns knappast en enda detalj som skulle tyda på ngt sådant. Jag kör nämligen enligt den principen att eftersom detta bara är en hyreslägenhet med fula tapeter o. ful inredning, så varför skulle jag börja satsa tid o pengar på detaljer, när helheten ändå är botten?! När man var nygift o. trodde att man visste vilken stil man gillade o. därför ville köpa allt nytt satsade man lite, men efter hand har jag helt ändrat smak, men "jöutas" ändå inte börja byta ut allt. Så nu har jag möbler, gardiner o. prylar i tusen olika stilar, färger o. former och tröstar mig med att när vi flyttar in i vårt hus får jag inreda enligt min nuvarande smak. Till dess sparar jag in pengar med att använda de gamla omoderna gardinerna o möblerna.

Ska iaf försöka lägga in några bilder när jag ändå är igång. :-)
Mitt första restaureringsprojekt i Krombi: En spegeldörr som ska användas i vårt hus sen när vi bygger. Ett riktigt slitgöra att skrapa bort målet! En sida per skoldag, så ni kan tänka er att det känns tröstlöst när man vet att man kommer att behöva 9 st. Tyvärr kan jag inte visa er slut-resultatet än på några år, eftersom de måste passas in i dörrkarmarna på plats i huset förrän jag kan laga dem klara. Men mellanstadiet såg ut så här, när skrapandet var klart.

Sen några bilder från jobbet, utställningen under kulturens natt.















Floriststuderandenas temaarbeten med naturmaterial:
Arrangemang med skägglav.



Tavla av björk.






Sist ska ja visa en bild från min mans bok-samling. Jag gillar gamla böcker för inredningens skull, medan han gillar dem för innehållets skull. :-) Hursomhelst, bra att det finns ngt som vi båda gillar. :-)

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

Härligt med gamla spegeldörrar! Vi hade bara en normalstor sådan i vårt ruckel, med likadana speglar som er! I nya huset komemr det dörrar med likadana speglar, de är ju så härligt gammaldags-charmiga! :-)

Den lilla stolen utanför ditt jobb skulle jag bra gärna ha ;-)

Och din mans boksamling - underbar! :-)